7 پيش‌ شرط صندل


 

نويسنده:دکتر گلرخ ثريا




 
يک هفته قبل از پوشيدن صندل بخوانيد!
فصل تابستان و بهار، فصلي است که بسياري از بانوان و آقايان به فکر پوشيدن صندل مي‌افتند ولي پاهايي با ناخن‌هاي بلند و نامرتب و پاشنه‌هاي کبره بسته در صندل چندان زيبا نخواهد بود.
اگر قصد داريد سري به جا کفشي‌تان بزنيد و صندل‌هايتان را بپوشيد، يک هفته ديگر هم صبر کنيد و با برنامه يک هفته‌اي زير همراه شويد:

شنبه
ناخن‌هايتان را روشن کنيد:
 

در روز اول اين برنامه يک هفته‌اي، بايد پاهايتان را پديکور کنيد. براي اين کار اول باقي‌مانده لاک‌هاي قديمي را از روي ناخن‌هاي پاهايتان پاک کنيد. با اين کار ناخن‌هاي شما مي‌توانند در اين يک هفته نفس بکشند و طبيعي و سالم به نظر برسند. اگر يکي از ناخن‌هاي شما تغيير رنگ داده است، يک ليمو برداريد و آن را قاچ کنيد، سپس آن را براي يک دقيقه روي ناخن پاهايتان بکشيد. ليمو داراي اجزاي آنتي‌اکسيدان است که مي‌تواند رنگ ناخن‌هاي شما را روشن‌تر کند. قبل از اينکه شب به رخت‌خواب برويد، پاهاي‌تان و ناخن پاها را با يک کرم حاوي «آلفاهيدروکسي اسيد» (AHA) ماساژ دهيد. اين کرم را مي‌توانيد با مشورت يک متخصص پوست از داروخانه بخريد و مصرف کنيد.

يک‌شنبه
پاهايتان را ضدعفوني کنيد:
 

در روز دوم اين هفته بايد پاهايتان را ضدعفوني کنيد. براي اين کار به يک تشت احتياج داريد. درون آن آب بريزيد و سپس چند قطره روغن درخت چاي بچکانيد. اين روغن خاصيت ضدعفوني‌کننده‌ دارد. شما مي‌توانيد اين روغن را از عطاري‌ها و يا داروخانه‌ بخريد. سپس پاهاي‌تان را با يک صابون ملايم بشوييد. درنهايت لابه‌لاي انگشتان پايتان را خشک کنيد که چرک و رطوبتي بين انگشتان‌ پاهايتان باقي نماند تا باعث شود که در آن ناحيه قارچ ايجاد شود. در اين برنامه هفتگي تلاش شده است تا جاي ممکن به جاي استفاده از محصولات شيميايي از محصولات طبيعي استفاده کنيد.

دوشنبه
پوست پاهايتان را اسکراب کنيد:
 

در روز سوم برنامه رسيدگي به سلامت و زيبايي پاهاي‌تان اين است که پوست مرده و ضخيم شده را از روي آن پاک کنيد. قوزک پا، پاشنه پا و روي انگشت کوچک پا معمولا از اين پوسته‌ها وجود دارد. براي خلاصي از شر اين پوست مرده کافي است وقتي در حمام يا وان هستيد، يک برس مخصوص اين کار را روي پوست پاهايتان بکشيد يا از سنگ پا استفاده کنيد. وقتي شما از کرم حاوي AHA استفاده مي‌کنيد، ممکن است پوسته‌هاي سفتي روي پوست پاي شما باقي بمانند که شما مي‌توانيد با اين روش اين پوست اضافي را پاک کنيد. شما مي‌توانيد همين کار را روي پوست ضخيم شده زانويتان نيز انجام دهيد.

سه‌شنبه
کوتيکول اضافي دور ناخن پاي‌تان را برداريد:
 

امروز بايد کوتيکول اضافي دور ناخن پاهايتان را حذف کنيد. براي اين کار بايد يک سري وسايل پديکور داشته باشيد. براي اين کار ابتدا با يک وسيله مخصوص کوتيکول اضافي را کنار بزنيد و سپس با قيچي مخصوص اين کوتيکول اضافي را ببريد. برداشتن کوتيکول اضافي دور ناخن، ناخن پاها را کشيده‌تر و زيباتر جلوه مي‌دهد. فراموش نکنيد اين لايه محافظ ناخن است و بايد خيلي با ملايمت با آن رفتار کنيد تا صدمه نبيند.

چهارشنبه
مرطوب کردن پاها با يک ماسک:
 

براي اينکه به پوست پاهايتان رطوبت لازم را بازگردانيد، روز چهارم اين برنامه هفتگي بايد دست به کار شويد و يک ماسک خانگي خوب براي پوست پاهايتان تدارک ببينيد. براي اين کار 4 قاشق غذاخوري عسل را با دو قطره آب‌ليموي تازه مخلوط کنيد. حالا روي لبه‌ وان بنشينيد و اين ماسک را روي پوست پاهايتان بماليد. عسل باداشتن (هامکتانت) پوست پاهاي شما را مرطوب مي‌کند. ليمو با داشتن اسيدسيتريک و اسيدلاکتيک مي‌تواند پوسته‌هاي مرده سطح پوست پاي شما را بزدايد و در واقع يک اسکراب طبيعي به شمار مي‌رود. پس از اين مرحله پاهايتان را خوب بشوييد و بقاياي اين ماسک و پوسته‌هاي اضافي جدا شده از پاي‌تان را پاک کنيد.

پنجشنبه
ناخن پاهايتان را کوتاه و مرتب کنيد:
 

فراموش نکنيد براي چيدن ناخن پاهايتان و به‌خصوص کوتاه کردن ناخن شست پاهايتان، حتما بگذاريد ناخن پاهايتان مرطوب باشند. بهترين زمان براي اين کار وقتي است که از حمام خارج شده‌ايد چون پاهايتان چند دقيقه است که در آب بوده‌ و مرطوب و نرم شده‌اند. تلاش کنيد که ناخن پاهايتان را طوري کوتاه کنيد که زاويه 45 درجه در گوشه‌ها داشته باشند. بهتر است بلندي ناخن‌هايتان را به اندازه‌اي کوتاه کنيد که نوک آن از نوک انگشتان شما بلندتر نباشد. با يک سوهان لبه‌ها و گوشه‌هاي ناخن پاهاي‌تان را گرد کنيد تا در گوشت پاهايتان فرو نروند. اگر اين کار را انجام ندهيد، باعث رشد ناخن زايد از بغل ناخن اصلي خواهيد شد. براي سوهان زدن ناخن پاهايتان سوهان را از طرفين به سمت مرکز ناخن بياوريد و حرکت رفت و برگشتي انجام ندهيد.

جمعه
پاهايتان را چرب کنيد:
 

مرحله آخر براي پوشيدن صندل در هفته جديد، اين است که پوست پاهايتان را چرب کنيد. براي اين کار کافي است يک وازلين و يا يک کرم با درجه پخش‌شدگي بالا بخريد و آن را روي پوست تمام بخش‌هاي پاهايتان بماليد. گاهي اوقات در اثر فشار کفش و يا اصلاح پاهاي شما زخمي است و خارش اين زخم‌ها باعث مي‌شود که اين زخم به جاي بهبود بدتر شود. براي اينکه اين زخم‌‌ها در روي پوست پاي شما بهبود يابند، پيوسته آنها را چرب نگه داريد چون خشک شدن آنها احساس خارش را تشديد مي‌کند و زخم‌هاي شما هر روز در اثر خاراندن بدتر خواهند شد.
منبع:www.salamat.com